Křupavé hranolky bez oleje a slaná pochoutka za pár kaček

0

Místo klasických hranolek a chipsů vyzkoušejte něco zdravějšího!

Křupavé kořeněné hranolky s avokádovým dipem

Tyhle hranolky si můžete připravit z normálních brambor, nebo si kupte sladké brambory – batáty.

Brambory oloupejte a nakrájejte na hranolky. Hranolky dejte do misky se studenou vodou a nechte je tam 10-20 minut (zbaví se trochu škrobu). Pak je utěrkou osušte.

V míse vyšlehejte bílky – nemusí to být úplně tuhý sníh, ale nemělo by to moc téct. Do bílků přidejte svoje oblíbené koření (pepř, paprika, mletý kmín, rozmarýn, chilli…prostě podle chuti).
Ve směsi obalte hranolky a potom je  vyskládejte na pečící papír na plech.

Dejte péct do předehřáté trouby tak na cca 200°C (pokud máte hranolky silnější, tak doporučuji o něco méně – 180°C) a pečte dozlatova (tak 30 minut, někdy víc – záleží na troubě).
Během pečení je dobré hranolky párkrát otočit.

Avokádový dip místo kečupu

Oloupejte rajče (jde to snadno, když ho spaříte horkou vodou), vyndejte pecku z avokáda a oloupejte ho (musí být zralé a mít máslovou konzistenci), zakápněte citronovou šťávou, přidejte špetku soli a vše rozmixujte. Pokud chcete pikantnější chuť, tak si na začátku s rajčetem namixujte kousek cibule, případně dva stroužky česneku a přidat můžete chilli nebo koriandr. Potom přidejte trochu žervé podle chuti a ještě chvilku mixujte.

PRAŽENÁ CIZRNA

Budete potřebovat :200 g cizrny, lžíci olivového oleje + oblíbené koření

Cizrnu namočte přes noc do studené vody a pak uvařte doměkka (dá se koupit i hotová cizrna v nálevu, ale vyjde vás to mnohem dráž).


Cizrnu sceďte, osušte papírovou utěrkou (odstraní se tím i přebytečné slupečky) a promíchejte s olejem a kořením.
Co se koření týká, tak fantazii se meze nekladou. Můžete použit mletý kmín, papriku, pepř, kari, česnek, koriandr, chilli, oregano, lze přidat i šťávu nebo kůru z citrónu či z limetky. Opravdu záleží na vaší chuti.

Oblíbené kombinace koření
kmín, koriandr, česnek
Kari, trocha citronové šťávy
chilli, pepř, limetka
adžika

Potom cizrnu dejte na plech vyložený papírem na pečení a šup s tím do trouby vyhřáté na 200-210°C. Pečte cca 25 minut do zezlátnutí. Během pečení občas potřeste plechem, abyste cizrnu promíchali.
Kdo chce mít pochoutku opravdu křupavou, tak může nejprve cizrnu sušit asi 45 minut v troubě při teplotě 150°C a pak až dopéct dozlatova na 200°C.

+ posts

Redakce Běhej srdcem

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno