Nechcete se (nejen) při sportu strachovat? Aplikace Jablotron S.O.S. je tu právě od toho!

0

Skutečný běžec běhá vždy a všude, ve dne v noci. Nedělá mezi tím rozdíly a prostě běhá. Běhání v noci může být i skvělým osvěžujícím impulsem pro váš trénink. A to nejen v létě, kdy jsou noci krásně teplé. Ale i nyní v zimě. Čím jsou dny kratší, tím více běžců totiž nazouvá tenisky až za tmy. Bezpečnost by měla být však vždy na prvním místě. V dnešní moderní době ji zajistí chytrá mobilní aplikace.

Aplikace Jablotron S.O.S, kterou vyvinulo Bezpečnostní centrum Jablotron společně s autory populární aplikace Záchranka, umožňuje rodinám, sportovcům, firmám i seniorům pohodlně využívat bezpečnostní a asistenční služby prostřednictvím svého chytrého telefonu. Velkou výhodou je, že jednotlivé funkce mohou uživatelé využívat preventivně.

Pokud se něco ale doopravdy stane, nemusí již ve stresu řešit kde jsou a komu zavolat o pomoc – operátoři Tísňové linky Jablotron S.O.S mají po vyvolání poplachu k dispozici přesnou polohu uživatele a okamžitě zajistí pomoc.

Ale jak konkrétně využít aplikaci při běhání? Na to jsme se ptali ambasadora aplikace a skvělého běžce Jana Tománka a také Petra Němečka – vedoucího marketingu, který za aplikací stojí.

Můžeš prosím Vaší aplikaci našim čtenářům představit?

Aplikace Jablotron S.O.S obsahuje bezpečnostní a asistenční služby, které může uživatel jednoduše používat kdykoliv a kdekoliv. Velkou výhodou aplikace je okamžitá reakce operátorů Tísňové linky, kteří poplachové zprávy vyhodnocují 24h denně, 7 dní v týdnu a následně reagují dle předem dohodnutých pokynů.

Jak dlouho je aplikace venku a jaká je zatím odezva?

Aplikaci jsme vydali v létě roku 2019. S aplikací jsou spokojeni jak naši zákazníci, tak i my. V portfoliu nám služba, která chrání přímo naše zákazníky, chyběla.

Na aplikaci jste pracovali společně s autory Záchranka. Jaký je rozdíl mezi těmito aplikacemi?

Obě aplikace se doplňují a jsou provázané. A to případě, že má uživatel obě aplikace a vyvolá poplach přes aplikaci Záchranka a zároveň využívá službu Klíče v rámci naší aplikace. Operátor dispečinku záchranné služby tuto informaci vidí a může si vyžádat dovezení klíčů na adresu, kde se zraněná osoba nachází.

Toto je velmi užitečné v případě, kdy zraněné osobě nedovoluje zdravotní stav otevřít dveře. Záchranná služba poté nemusí vyčkávat na hasiče, nedojde následně k násilnému vniknutí a nezůstane byt opuštěný a bez dveří.

Nicméně ne všechny funkce jsou vhodné pro přímé napojení na zdravotnickou záchrannou službu. Ve spoustě případů stačí situaci prověřit ať už telefonicky nebo zásahovou jednotkou a zde právě pomůže naše aplikace.

Pojď nám prosím říct nějaký konkrétní příklad, abychom tomu více rozuměli. Ztratím se nedej bože někde v horách, ale nechci volat horskou. Vy mi někoho „pošlete“ aby mě „našel“ nebo vyvedl z lesa?

Jakmile zmáčkneš S.O.S. tlačítko, vyvoláš tím poplach, který přijmou naši operátoři – ti mají v ten moment k dispozici tvou přesnou polohu. Následně postupují dle pokynů, které si s nimi při aktivaci aplikace nastavíš.

Scénář pak může být následující. Pokud se ti nedovolají, informují tvé nastavené kontaktní osoby o poplachové události a vysílají zásahovou jednotku na tvou polohu. Ta tě následně lokalizuje, pomůže ti, případně dle situace přivolá na pomoc některou ze složek IZS.

S kým spolupracujete? Musíte mít přece v ten okamžik spoustu subdodavatelů abyste pokryli celé území ČR, nebo?

Spolupracujeme se zásahovou službou KRUH, která v současné době pokrývá svými 209 vozidly 99,8 % území ČR.

Za jak rychle se ke mně dostanou?

Dostanou se k tobě v řádu jednotek minut. Samozřejmě záleží, kde se v danou chvíli nacházíš. Pokud budeš v parku v centru města, mohou tam být do 5 minut, pokud budeš v horských oblastech, trvá cesta i v souvislosti s obtížnějším terénem déle.

V aplikaci ještě funguje funkce Odpočet a Moje místa. Co si pod tím mám představit?

Odpočet je vlastně takové odložené S.O.S. tlačítko. Půjdeš sám na procházku nebo se projet na kole a nastavíš si například 60 minut. V rámci tohoto časového limitu musíš v aplikaci potvrdit, že jsi v pořádku.

Pokud nepotvrdíš, spustí se poplach a postup je poté stejný jako když zmáčkneš S.O.S. tlačítko. Odpočet je preventivní funkce. Znám bohužel i ze svého okolí případ, kdy se jel známý projet na kole, vyboural se a jelikož nikdo nevěděl kde je, bylo pak na pomoc už pozdě…

Funkce Moje místa poté notifikuje tebe nebo tvé kontaktní osoby o vstupu či opuštění nastaveného místa. Určitě i ze svého školního věku pamatuješ na větu od rodičů „a napiš mi až dojedeš“.

Pak ti kamarádi potřebovali rychle něco ukázat, ty si zapomněl a rodiče byli nervózní a nevěděli, co se děje. Pokud v rámci aplikace nastavíš například svým dětem okolí školy, aplikace tě notifikuje, že děti v pořádku do školy dorazily a ty můžeš být klidný.

Stačí mít tedy aplikaci v mobilu a pokud se mi „cokoliv“ někde stane, jedním tlačítkem zavolám operátora a ten se mnou daný problém vyřeší?

Přesně tak, určitě si vzpomeneš i ze svého života na situace, kdy si potřeboval pomoc, ale nechtěl si „otravovat“ záchranku nebo policii. Naší aplikaci můžeš využít opravdu kdykoliv a naše zákazníky i takto vzděláváme – používejte ji co nejčastěji, jsme tu od toho, abychom vám pomohli.

Mohou mít aplikaci i moji blízcí a vidět že se mi něco mohlo stát? Já si třeba nastavím odpočet a když nedorazím domů, tak se to dozví i přes notifikaci moje partnerka?

Vždy záleží na tvém nastavení. Můžeš mít aplikaci jenom ty a partnerka se dozví o nepotvrzeném odpočtu ať už přes SMS/e-mailovou notifikaci nebo ji zavolají z Tísňové linky. V případě, že máte oba aplikaci, můžete využívat i push notifikace a další výhody.

Na kolik taková aplikace měsíčně přijde?

Záleží kolik funkcí aplikace využíváš. Je zde rozpětí od 50 Kč – 290 Kč za měsíc, což myslím je přijatelná částka za to, že tu jsou 24h denně připraveni pomoci proškolení operátoři a zásahová jednotka po celé ČR. Naši stávající zákazníci, kteří využívají některou ze služeb Tísňové linky, si mohou aplikaci a všechny její funkce vyzkoušet na 6 měsíců zdarma.

Kompletní ceník včetně doplňkových služeb je dostupný zde.

Řekni nám Honzo něco o sobě a taky to, jak ses dostal k ambassadorství aplikace Jablotron SOS?

Dá se říci, že mě k tomu navedla vlastní sportovní činnost. Ve vrcholovém sportu mám již něco za sebou a postupně mě to čím dál víc táhne k ultra distancím a neustálému posouvání sebe sama a hledání limitů. I když si to možná mnozí nemyslí, mám poměrně vysoký pud sebezáchovy a bezpečnost a zdraví jsou pro mě na prvním místě. Když jste mě oslovili s dotazem spolupráce, neváhal jsem, aplikaci jsem ihned vyzkoušel a začal používat.

Jakou funkci používáš nejčastěji?

Klíčová je pro mě Tísňová linka, protože se velmi často pohybuji v outdoorovém prostředí a vzhledem k mému handicapu se mohu snáze dostat do problému, kdy může být nezbytná asistence. Zatím jsem pomoc naštěstí nepotřeboval, ale pocit, že máte pomoc neustále k dispozici je zkrátka k nezaplacení. Dále používám funkci Odpočet S.O.S., což je vlastně jakési odložené volání o pomoc. Když mám před sebou např. 2 – 3 hodinový trénink s novým motivem nebo v novém prostředí, nastavím se časový limit, v rámci kterého bych se měl vrátit zpět a pokud do limitu potvrdím, že jsem v pořádku, nic dalšího se již neděje.
Využíváš ještě některé další funkce?

Ano, občas využívám funkci pod názvem Moje místa, která informuje přítelkyni, když dosáhnu určitého stanoveného bodu na tréninku, nebo dorazím domu apod. Je to dobré pro dlouhé tréninky, kdy mám na programu třeba 150 km dlouhý trénink. Rozdělím ho na několik průjezdových bodů a pokud vše jde podle plánu, doma jsou v klidu.

Pro naše čtenáře jsme domluvili testovací období aplikace zdarma. Pokud by měl kdokoliv zájem si Jablotron S.O.S vyzkoušet na 1 měsíc, volejte bezplatně na 800 800 522 a uveďte kód: „BĚHEJSRDCEM“

Jak Aplikaci objednat?

  • Aplikaci stáhněte na App store/v Google play. Aplikace je podporována na všech zařízeních se softwarem iOS verze 11.0 a novější nebo Android 5.0 a novější.
  • Registrujte se a vyberte služby. V rámci registrace si vytvoříte účet a vyberete služby, které chcete používat. Následně Vám zavolá operátor, vše s Vámi projde a vysvětlí.
  • Aplikaci můžete používat. Aplikace je připravena k použití. Nastavení služeb a notifikací je intuitivní, podrobný návod naleznete v manuálu.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!