Rock Point: Od prvního obchodu k outdoorové špičce na českém trhu

0

Když se řekne Rock Point, většina outdoorových nadšenců si okamžitě vybaví špičkové vybavení, odborné poradenství a široký sortiment pro dobrodružství v přírodě. Dnes je Rock Point jedním z největších specializovaných prodejců outdoorového vybavení v České republice, ale jeho cesta začala mnohem skromněji.

Historie Rock Pointu sahá do 90. let, kdy se skupina nadšenců rozhodla přinést na český trh kvalitní vybavení pro horolezce, turisty a milovníky outdoorových aktivit. První prodejna vznikla v roce 1997 a od té doby se značka neustále rozvíjí. Postupně přibývaly nové pobočky, rozšiřoval se sortiment a Rock Point se stal synonymem spolehlivosti, kvality a vášně pro přírodu.

Dnes má Rock Point nejen širokou síť prodejen po celé republice, ale také e-shop, který zpřístupňuje špičkové produkty od světových i českých značek všem, kdo hledají vybavení pro horské výstupy, kempování, běh, skialpinismus nebo cestování. Jak se Rock Point vyvíjel v průběhu let? Co stojí za jeho úspěchem? A kam směřuje v budoucnosti?
O tom jsme si povídali s brand manažerem Honzou Krabcem.

Honzo, když se řekne Rock Point, většina lidí si vás spojí se špičkovým vybavením především pro outdoor. Pravda ale je, že už nějaký pátek šlapete i do běžeckého segmentu…

Rock Point má v dovětku pod logem OUTDOOR EXPERT. To stále platí, ale pod pojmem outdoor si dnes většina z nás představí daleko více, než tomu bylo před lety. Nejsou to jen hory a extrémy pro pár borců, ale také běžné aktivity, takříkajíc za humny měst nebo dokonce přímo ve městech. Pro Rock Point jsou nadále klíčové oblasti jako turistika, lezení nebo moderní skitouring, ale běžecký segment u nás za těch 10–11 let, co se běhu seriózně věnujeme, významně narostl.

Podle toho k němu také přistupujeme. Jsme jedním z největších specializovaných prodejců běžeckých bot a dalšího vybavení. Provozujeme celkem 40 prodejen po celé České republice. V deseti z nich prezentujeme rozšířenou nabídku běžeckého vybavení a dokážeme uspokojit i toho nejnáročnějšího zákazníka. Snažíme se mít proškolený a hlavně běžecky aktivní personál. Jsme například největším prodejcem značky Hoka v ČR, účastníme se různých akcí a snažíme se hledat si i vlastní originální cestu.

Jak se změnil trh s outdoorovým vybavením za posledních 10 let? Vidíte nějaké nové trendy, které se prosazují?

Změnil se dramaticky a stále se rychle vyvíjí. Objevují se nové materiály, nové technologie, trend odlehčování a důraz na udržitelnost. Zároveň se vše zrychluje, a tomu se přizpůsobuje vybavení i nabídka výrobců. Chceme za krátkou dobu stihnout maximum a co nejvíce si vše užít. Pravdou také je, že do hor míří stále více lidí, ne vždy připravených na situace, které může pobyt v přírodě přinést.

Vnímáte rostoucí trend trailového a silničního běhání v Česku?

To asi nejde nevnímat. Spousta závodů, spousta běžců, běžeckých skupin, trenérů… Určitě je dobře, že se lidé hýbou. A upřímně řečeno, obrovský zájem o běhání se projevuje i velmi rychlým tempem vývoje vybavení a materiálů a ve vzniku nových, velmi progresivních značek. Trh už dávno není jen o několika globálních gigantech. Kam to za relativně krátkou dobu dotáhly značky jako Hoka, On, Inov-8, Altra a další, je neuvěřitelné.

S enormním zájmem o běhání vznikla i spousta závodů na silnici i v terénu. Jste jako Rock Point na závodech vidět a co případně plánujete?

Rock Point byl dlouhé roky titulárním partnerem seriálu trailových závodů v českých pohořích Horská výzva. Ve své době to pro nás bylo důležité partnerství. Dnes je závodů opravdu spousta. Určitě je, dobré být vidět. Proto jsme partnerem řady větších i menších závodů.

Když někde jsme, máme s sebou velkou testovací sadu běžecké obuvi, odborné poradenství a další služby. Troufám si tvrdit, že v tomto směru nikdo nenabízí více. Běžci oceňují, že na místě mohou vyzkoušet přibližně 150 párů bot od značek jako Salomon, Hoka, Brooks, Dynafit, On, Inov-8, Saucony, Craft nebo Altra.

Navíc vloni jsme společně s Fakultní nemocnicí Plzeň a Lékařskou fakultou UK v Plzni uspořádali charitativní běh Rozhýbej knír na podporu celosvětové akce Movember. Sami pořádáme skitouringový večerní závod Šumavský rys. Nápadů máme mnoho, ale pořádání běžeckého závodu nebo seriálu, který by byl skutečně na úrovni, není jen tak. Další informace o tom, co plánujeme pro letošní rok, zveřejníme již brzy a věříme, že trailové běžce potěšíme.

Řadu let pořádáte i běžecké kempy. Kam bys nás pozval? Potkáme tam i některého z vašich běžeckých ambasadorů?

Běžecké kempy se pod Rock Pointem rozběhly v roce 2016. Dnes máme za sebou skoro 40 kempů a těšíme se na dalších pět kempů v letošním roce. Rock Point je outdoor, začali jsme trailovým běháním a kempy v trailu a horách držíme. Kempy nám pomáhají lépe poznávat naše zákazníky a jejich přání.

Běžcům nabízíme kvalitní trenérský servis, krásné trasy, ale i vzdělávání ve vztahu k vybavení nebo tréninku, testování vybavení a v neposlední řadě i spoustu zážitků v bezva partě. Asi neděláme kempy špatně – běžci se k nám opakovaně vrací a berou s sebou kamarády. Opravdu radost i pro nás být v této komunitě.

Co se lokalit týče, máme osvědčená místa, která se nám zatím neokoukala – Tři Studně na Vysočině, Zadov na Šumavě a Hrabětice v Jizerských horách. Troufám si říct, že jsme běžecky objevili nejen pro české běžce rakouský Hinterstoder a Totes Gebirge. Pro mě je to běžecký ráj, kam se rád vracím. Když jsem tam před lety rozkoukával a v rámci rodinné dovolené si osahával běžecké terény, potkal jsem pár běžců maximálně dole v údolí řeky Steyer. Na hřebenech jsem byl za exota.

Dneska je běžců fůra, značené trailové trasy… Loni jsme poprvé vyrazili na kemp na Velkou Fatru. Další nejen běžecky fantastická lokalita. Letos s námi na některé kempy pojedou i špičkoví čeští ultratrailoví běžci. Zatím budu jmenovat jen Aleše Sedláka, který bude na Velké Fatře. Těším se na kemp s ním. Jinak ale těžko doporučit jeden kemp, jednu lokalitu. Každý má své kouzlo.

Víme, že kromě toho máte “nově” otevřený i speciální obchod v centru Prahy. Co všechno v něm najdeme?

Rock Point v Havlíčkově ulici (naproti Masarykovu nádraží) je výjimečný už historií objektu, ve kterém se nachází. Tomu odpovídá i interiér obchodu. Jde o náš největší obchod: tři patra a 1300 m² prodejní plochy. Větší podobný obchod v ČR není. Je to takový outdoorový ráj, trekingová a campingová speciálka, obrovská nabídka pro lezce, běžce i skialpinisty, půjčovna a testovací centrum vybavení na lezení, běh, skialp i další outdoorové aktivity.

Prodejní plocha je nabitá zbožím od 130 špičkových značek (jen namátkou Salewa, Osprey, Dynafit, Patagonia, Hannah, KEEN, Rafiki, Tilak, Garmont, Hoka…). Navíc se nám prostor od začátku jevil jako vhodný pro pořádání různých eventů. Tak vznikla myšlenka přednášek, workshopů a podobně. První rok a kousek nám dává za pravdu a prodejně se daří.

Děláte zároveň i spoustu výběhů…

Ano, společné ranní nebo podvečerní výběhy a tréninky z prodejen organizujeme už dlouho. Začínali jsme pár akcemi za rok, dnes jich máme jen v Praze několik do měsíce. Nejaktivnější jsou prodejny Perštýn a Havlíčkova. Ale proběhnout se a otestovat běžecké boty můžete i v Brně, Ostravě nebo Plzni. Právě testování běžeckých bot je jedním z benefitů, který zákazníkům nabízíme. Skvělou variantou jsou i testovací odpoledne, které nabízejí ideální možnost vyzkoušet si širší portfolio běžeckých bot během relativně krátké doby. Víme, že za Rock Pointem se díky všem našim aktivitám vytvořila početná a aktivní komunita běžců, kterým je spolu dobře. Setkávají se v menších skupinkách různě na závodech nebo jen tak při trénincích. Zároveň nám je dobře s nimi a přinášejí nám spoustu inspirace.

A taky máte řadu zajímavých workshopů. Řekneš nám o nich něco více? Jaká je jejich filosofie? Jde spíše o vzdělávání, komunitní akce, nebo něco jiného?

Workshopy nebo přednášky jsme v menší míře dělali vždycky. Jedinečný a reprezentativní prostor prodejny v Havlíčkově ulici je natolik atraktivní, že jsme hned začali přemýšlet, jak ho využít i jinak, než jen jako prodejní místo. Tak vznikly pravidelné podvečerní i celodenní akce se zajímavými lidmi, kteří své příběhy rádi sdílejí s našimi zákazníky. Jen namátkou bych jmenoval přednášku Benedikta Böhma (CEO Dynafit, skialpinista, horolezec), Alenu Zárybnickou, Zdeňka Háka, výborná byla beseda s běžci ambasadory značky Salomon, křtili jsme knihy, lezecké průvodce, proběhla celoedenní motivační běžecká akce Ženy ženám atd. Další akce jsou připravené i během Běžecké výstavy.

Přemýšlíte o expanzi těchto akcí i mimo velká města, například do menších regionů?

Tohle do značné míry závisí na zájmu našich zákazníků a také vhodném prostoru. S menší frekvencí se daří podobné akce organizovat v prodejně v Plzni a občas i jinde.

Prodáváte u vás spoustu zvučných značek. Můžeš nám udělat nějaký rychlý přehled toho, co se u vás dá sehnat?

Abych na nějakou zásadní nezapomněl… Důležité jsou samozřejmě naše české značky, například Hannah nebo Rafiki. K ikonám outdoorového trhu bezpochyby patří Osprey, Keen, Patagonia, Salewa, Garmont, Black Diamond, Icebreaker. Pokud bych zmínil běžecké značky, tak ve výčtu nesmí chybět Hoka, Salomon, Brooks, Dynafit, On, Inov-8, Saucony. Neopomenutelné jsou i další české značky, jako třeba Ocún, Singing Rock a další.

Jak si vybíráte značky, které v Rock Pointu prodáváte? Podle jakých kritérií rozhodujete?

Máme mnoho lety osvědčených značek, ať už českých nebo zahraničních. Některé jsou globální, jiné menší, méně známé. Řadu značek máme na českém trhu jako jediní a mnoho dnes rozšířených značek jsme pro náš trh objevili.

Jsme schopni vybavit absolutního profesionála, extrémistu i rodinu s dětmi na víkendové procházky po městských parcích. Hodnotíme řadu faktorů. V první řadě je to kvalita produktů a zda značka vhodně zapadne a doplní naše portfolio. Řešíme také udržitelnost a další environmentální aspekty. Je toho opravdu hodně.

Jaký produkt tě osobně nejvíc zaujal nebo překvapil svou kvalitou?

Těžko se mi mluví o konkrétním produktu. Mám široký záběr aktivit, značek i produktů. Snažím se mít přehled o tom, co se děje, kde je něco nového a kam se outdoorový i běžecký segment posouvá. Hodně produktů zkouším. Za těch bezmála 30 let, co jsem v oboru, je posun v technologiích, materiálech a vlastně i v přístupu k produktům obrovský. Je to úplně jiný svět. Zákazník má jednoznačně nesrovnatelně větší výběr a může si poskládat své vysněné vybavení přímo na míru. Naši specialisté v prodejnách mu s výběrem rádi poradí.

A protože to myslíte opravdu vážně, chystáte se v březnu dělat obrovský běžecký „workshop“, kde bude nějakých 17 značek. Pojď nám o něm říct něco více!

Nebude to úplně workshop, ale spíš prodejní výstavu běžecké obuvi a dalšího vybavení, která bude doplněna velkým množstvím komunitních výběhů, přednášek, workshopů, panelových diskuzí a podobně. Těšíme se moc, protože něco podobného na českém trhu dosud nebylo.

Registrace zde

Zákazníci najdou na jednom místě, v naší největší prodejně v Praze v Havlíčkově ulici (naproti Masarykovu nádraží), pohromadě 17 značek a přes 4000 párů běžecké obuvi. K tomu samozřejmě běžecké oblečení, batohy a mnoho dalších doplňků. Dohromady více než 30 významných značek z běžecké branže. Velkou pozornost věnujeme také personálu, který bude zákazníky obsluhovat.

Opravdu se mají příznivci běhu na co těšit – top značky jako Hoka, Salomon, Brooks, Dynafit, On, Inov-8… a také největší osobnosti trailového běhání u nás na jednom místě. To bude Běžecká výstava v Rock Pointu.

Startujeme 17. března a končíme 17. dubna před Velikonocemi. Detailní program je dostupný na našich webových stránkách. Určitě se vyplatí zastavit se osobně a pozorně sledovat naše sociální sítě i web, kde budeme výstavě věnovat hodně prostoru. Doporučujeme všem zájemcům registrace na jednotlivé doprovodné eventy, protože kapacita je vždy omezená.

Registrace zde

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!