Huairasinchi 2017 – adventure race v Ekvádoru

Jižní Ameriku jsem si velmi oblíbil, adventure racingu dávám posledních pár let hodně a do hot mě to táhlo prakticky vždy. Závod v adventure race v Ekvádoru, byl tak jasnou volbou již několik let, až letos se to povedlo zrealizovat.

V Ekvádoru mají všechno trochu posunuté oproti nám. Hlavní město Quito leží v podstatě v díře mezi dvěma hřeben And, ale tahle díra má dno kolem 2500 m.n.m., domky se táhnou až někam do 3300 m.n.m. a do 4000 tady jezdí děti lanovkou na odpolední výlet.

První pohled z horní stanice lanovky.

První pohled z horní stanice lanovky.

Co bylo v loďácích, je suché. Co nebylo v loďácích zmoklo a suší se.

Co bylo v loďácích, je suché. Co nebylo v loďácích zmoklo a suší se.

4000 m.n.m. a všude kolem zeleno.

4000 m.n.m. a všude kolem zeleno.

I odpočinek ve 4000 má smysl.

Není tak divu, že pro závod je nutná aklimatizace. Vyrazili jsme tak do Ekvádoru o týden dříve. Hned druhý den po příletu do Quita jsme vyjeli na kole k horní stanici lanovky Cruz Loma přímo nad Quitem a tam přespali. 1250 m převýšení na 12 km a těžší batohy nám opravdu moc nechutnaly, ale v závodě to lehčí nebude.

Další den jsme vyrazili na vrchol Rucu Pichnicha ve výšce kolem 4700 m.n.m.  poznali, že v Ekvádoru s železnou odpoledne prší. Další noc ve 4000 udělala svoje. Chodilo se nám o poznání lépe, občas jsme i poběhali a na kole ve 3700 už to jakžtakž šlapalo.))

Rucu Pichincha, to byl náš cíl.

Dobrá nálada nás neopouštěla...

Dobrá nálada nás neopouštěla…

Cestou na Pichnichu

Náš nový kamarád

Sjeli jsme tak dolů do Quita (rozuměj do 3000) a už spíše odpočívali a postupně se chystali na závod. I předzávodní procedura se začala blížit klasickému AR. Při představení trati jsme si ale opět připomněli s čím máme co do činění – 8 etap, pod 2700 m.n.m. prakticky neslezeme (krom dojezdu do cíle) většinu času se budeme motat někde mezi třemi a čtyřmi tisíci. Hned v uvodním treku nás čeká dlouhý hřeben ve 3900 m.n.m. a takhle bychom mohli pokračovat.

Když Google říká, že cesta dál nevede, asi k tomu má důvod.

Když Google říká, že cesta dál nevede, asi k tomu má důvod.

Zpět dolů do Quita - ti nejchudší bydlí nejvýš.

Zpět dolů do Quita – ti nejchudší bydlí nejvýš.

Věříme, že jsme se aklimatizovali dobře a zítra v 7 ráno místního času (ve 14 evropského) se do toho pustíme. Proti nám bude stát 8 zahraničních týmů a 15 domácích týmů. Dle informací pořadatelů pojede live tracking na adrese www.huairasinchi.com (a také stránkách www.arworldseries.com

The post Huairasinchi 2017 – adventure race v Ekvádoru appeared first on Pavel Paloncý – Adventure racing, ultratrail, rogaining a podobně.