Lesk a bída českých eshopů

    0

    Rok 2012. Svět žije online a hlavně sociálně. Kdo není sociální, denně neaktualizuje status  a alespoň obden netvítuje, ten je dinosaurus (neplést s politickými dinousaury, na jejichž vyhánění si před každými volbami vždycky nějaky debil /pozn. autora: „debil“ je synonymum pro českého politika /vzpomene). Nejsem sociální, žiju 20km za městem uprostřed lesa a mých případných 150 virtuálních přátel je mi celkem ukradených. Ale mám ajfoun a chtěl bych žít online. Alespoň do té míry, abych si dokázal něco online nakoupit, nemusel někde běhat po obchodech a mohl dál vysedávat v temných hvozdech.

    Jak jsem uspěl s objednávkami v Česku a že proč i můj oblíbený Garmin hraje záporňáka čtěte dále.

    Za posledních pár měsíců můžu s klidem duše říct, že český eshop = podvod na zákazníkovi. Kdyby se mi to stalo jednou, tak řeknu náhoda. Podruhé se člověk zamyslí a popáté rezignuje. České eshopy v praxi totiž vypadají tak, že si Franta Mamlas bydlící v 11. patře paneláku založí někde na netu (ideálně) zdarma obchod a stane se byznysmenem. Ceny natlačí na Zboží.cz a jiné servery, aby bylo jasné, že právě on je nejlevnější. Po nocích sedí na netu a kontroluje, jetli jiný Franta nepodlezl cenu. Zpravidla taky přeprodává nějaký čínský šunt popř. levný dovoz alespoň z UK. Jeho sklad je nula, protože by ho s tím matka/žena hnala. Co s nějakýma krámama v komoře. Samozřejmě na webu vše „skladem“. Doba dodávky v týdnech, cena nejistá.

    Ha, řeknete si. Kravina objednávat něco u Franty Mamlasa, je třeba někoho seriózního, kdo je zaběhaný, má kamenný obchod a je možno se na něj spolehnout. Vezměme si třeba Garmin CZ. 🙂 Kulové Kefalín, jak by řekl poručík Hamáček. Blbý pásek na hodinky, vše skladem, ale týden po pěšině ticho. Že by nebyl až tak skladem? Ve spojení s PPL, která své služby dotáhla tak daleko, že během 2 týdnů ani po 10 urgencích nejsou schopni zboží přivézt a následně jej pošlou pro jisotu zpět, to je ideální. A kdybyste měli pocit, že to chcete řešit, tak firma Picodas (=onen garmin.cz) raději dělá blbé a nekomunikuje. Kdo chce kam…

    Takže potřebujete-li nějaký z produktů garmin nebo příslušenství, vyhněte se české obchodní síti garminu. Ušetříte si starosti a nakonec to budete mít i levnější. Není tajemstvím, že v Česku se účtujou dvojnásobné ceny za nulové služby.

    Asi bych použil Jyrgenovo oblíbené „já su smolař“, ale totéž jsem zažil o pár dnů později nezávisle u několika známých. Co obchod, to podvod.

    Takže chcete-li v Česku něco online nakoupit, pak:

    1. Najděte si na netu cca 10 obchodů, kde dané zboží teoreticky mají
    2. Vezměte telefon a volejte. Existuje nenulová šance, že v jednom z oněch deseti ho opravdu budou mít za cenu a při podmínkách inzerovaných na webu.
    3. Pokud nemají, tak můžete mít alespoň dobrý pocit z toho, že jste provozovatele obchodů upozornili na:
      • zboží, které dali „omylem příliš levně“
      • zboží, které „se přece už dávno neprodává“
      • zboží, které je „dlouhodobě nedostupné vinou dodavatele“

    Anebo zbytečně nevyhazujte peníze za telefon, svůj čas a nedělejte práci někoho jiného a jděte rovnou do kamenného obchodu, kde vám to z ruky nikdo nevezme.

    Jen pro dokreslení toho, jak to funguje uprostřed švédského lesa. Zatím 100% objednávek z náhodných eshopů nalezených na místní obdobě zbozi.cz úspěšně doručeno do 3 dnů od okamžiku objednávky. Např. onen garmin pásek byl za 20 hodin od objednávky na internetu na mé ruce…

    Lesu zdar!