Čarodějnické cyklocestování 2017

Prodloužený Prvomájový víkend byl posledním testem naší kondice a vybavení před plánovanou dlouhou cestou po Dunajské cyklostezce. Ale plány jsou věc jedna, skutečnost se může poměrně značně lišit.

Pátek

Chtěli jsme vyrazit po práci, potkat se u Labe v Toušeni a dorazit do Poděbrad na návštěvu Ertyho s Janou. Nicméně počasí tento týden asi režíroval děda Komárek, takže chcalo a chcalo. Z pátku nebylo nic a do Poděbrad jsme dojeli vlakama i cestou z nádraží jsme stihli zmoknout. Večer proběhl poměrně v poklidu se skleničkou v ruce a my byli rádi, že máme možnost se po dlouhé době setkat. Olík s Vojtíkem se předváděli před malou Terezkou, takže vše jak má být.

Sobota

Předpověď na sobotu byla naštěstí výrazně lepší než dny předchozí. Počasí má k vedru daleko, ale neprší a je polojasno s občasnou přeháňkou. To je na cyklocestování přijatelné počasí. Po společné snídani se loučíme a vyrážíme na cestu do Předměřic, kde budeme u Verči taťky dnes nocovat. První část trasy vede přes soutok Labe s Cidlnou přes Libici do Kolína. Vcelku fajn cykostezka podél silnice, ale tady to známe z naší loňské cesty z Vídně.   Klukům zastavujeme na hřišti na ostrově u rozhledny Maják. Jen ať se vyblbnou, ať je to naše cestování taky baví. Pak pokračujeme v po silnici do Starého Kolína a Týnce nad Labem. V tomhle úseku je Labská cyklostezka značená po druhém břehu Labe a vede po polních cestách. To pro ježdění s dětmi není ideální, proto jsme si vybrali silniční variantu. V Týnci nad Labem se zastavujeme na zmrzlinu a pokračujeme dál do Kladrub nad Labem. Cestou míjíme výběhy pro koně a posloucháme kluky, jak je napodobují. Poledne už je dávno pryč, ale to nám nebrání zastavit v Semtíně na oběd, kde Olík řádí spolu s gangem starších kluků na hřišti. Dál jedeme přes Valy, pěšinou přes les a tam už se dešti nevyhneme. Hodně intenzivní přeháňka nás provází celou cestou přes les, než dojedeme na autobusovou zastávku, kde se dá schovat. Asi minutu potom co se schováme pršet přestává a objevuje se duha. No jak naschvál. Převlékáme děti a pokračujeme dál směr Pardubice. Po dešti se ochladilo a zvedl se vítr. No jarní počasí jak má být. Pardubice projíždíme po parádní cyklostezce, ale ta nás neprovází dlouho. U Kunětické Hory končí a do Hradce musíme po frekventované silnici, což je docela otrava. Při příjezdu do Hradce se potkáváme s lehkou krizí. Mě dobíhá lehká dehydratace a Verča zase píchla zadní kolo. No nic, potkáváme obchod, doplňujeme tekutiny a lepíme kolo na poslední úsek do Předměřic.

Záznam trasy – http://www.sports-tracker.com/workout/meyhams/59290d19205b9b6478845d88

Nedělele

Po včerejší stovkové porci, by dnešek měl být odpočinkový. Ráno nás čeká návštěva http://www.cyklopesek.cz/ Jelikož Verča během jara píchnula už asi 4x a vzorek na plášti není skoro viditelný, tak pořizujeme nový včetně duše. Nechce se mi už každou cestu vytahovat trny a lepit.  Vyrážíme ve velké bandě a kluci mají sebou dědečka, dvě tetičky a strejdu. Cyklostezka podle Labe je tady parádní asfalt takže se jede moc pěkně. Oproti dnešku je dneska výrazně tepleji a my nikam nespěcháme. Zastavíme se občerstvit v Jaroměři u koupaliště na Úpě. Úsek stezky z Jaroměře na Kuks údolím Labe je parádní. Na Kuksu je lidí jako psů, tak se dlouho nezdržíme. Projedeme se kolem zámku, abychom si užili výhled na zasněžené hřebeny Krkonoš a park obklopující sochy a už šlapeme zpátky. V Brodu se zastavíme v kiosku na pivo a domácí klobásu.

Přijíždíme do Jaroměře a tady se naše cesty rozdělují, protože my míříme na návštěvu za Ondrou a Katkou a malou Dorotkou. Potkáme se na hřišti a prckové můžou společně zase blbnout a my máme možnost si pokecat, protože jsme se neviděli dost dlouho. Na náměstí si dáme asi nejhnusnější zmrzlinu ever a sjíždíme zpět k cyklostezce po které se vracíme do Předměřic. Večer Vojta už spí a my se vyražíme s Olíkem podívat na pálení čarodejnic. Čekal jsem malou vesnickou událost, ale Hradec je asi moc blízko. Atrakce pro děti tu jsou, občerstvení taky, ale lidí asi 5 x tolik než je kapacita. Takže dlouhé fronty na občerstvení a trampolína a ostatní atrakce přeplněné. Olík si dá klobásu a koukneme se společně jak čarodejnice hoří a padáme.

Záznam trasy – http://www.sports-tracker.com/workout/meyhams/59290d1df175724d4850d212

Pondělí

Prvomájové pondělí si přivstaneme a vyrážíme směr domov. Tuhle trasu jsme jeli už několikrát, bez dětí, s vozíkem s dětmi, snad všechny varianty. Tentokrát volíme jinou variantu trasy, trochu po silnicích, trochu přes kopečky. Jedem přes Nechanice, míjíme Nový Bydžov a trasu volíme podle toho jak se jede. Dnešní počasí je taky parádní. V jednu hodinu dojíždíme do Poděbrad, které jsme v pátek opustili a potkáváme se s mamkou. Kluci mají radost, že vidí babičku. Zdržíme se na velkém dětské hřisti u plavební komory a popíjíme u toho minerálku ze Svatojánského pramene. Při pěkném počasí je úsek do Nymburka trochu o nervy. Chápu, že cyklostezka je tu pro všechny, ale všichni by měli mít alespoň elementární schopnost sebereflexe a trochu ohleduplnosti. Kličkovat mezi pobíhajícími psi a trávou se vyhýbat bruslařům, který mocí mermo musí jet uprostřed stezky je trochu o nervy. Podaří se nám ztratit zámek na kolo, který vypadl z kapsy na cyklosedačce a bohužel se nedaří ho najít. Nedá se dělat nic jiného než pokračovat dál. Před Hradištkem musime absolvovat několikakilometrový úsek po břehu Labe přes kořeny. Snad se brzy dočkáme i dalších úseků Labské stezky, protože jezdit po tomhle povrchu moc velká radost není. Po čtvrté hodině přijíždíme do Čelákovic, kde potkáváme druhou mamku, která má s námi možnost vyzkoušet nové kolo.  Dáváme další dlouhou přestávku na hřišti. Už máme dneska našlapáno přes 100 km a ještě nejsme doma. Vyrážíme dál podle Labe a narážíme na rozkopanou cyklostezku, která se chystá na asfaltovou pokrývku. Paráda, další kousek z Labské cyklostezky bude hotový. Jen v Neratovicích pořád nic. Žádná cyklostezka a ani při rekonstrukci ulic se nepamatuje na cyklopruhy. Kousek za Toušení Verča hlásí prázdné zadní kolo. To snad ne ! Novej plášť i duše a letos už pátý defekt ? Skoro začínám mít podezření, že to dělá naschvál, abych měl v tomhle směru lepší skills ? Z duše tahám asi centimetrový trn, tak tohle prostě je jenom smůla. Do Neratovic došlapeme kolem sedmé a jsme rádi. Dneska 133 km, řádnej trénnk a způsob jak oslavit svátek Prvního Máje.

Záznam trasy – http://www.sports-tracker.com/workout/meyhams/59290d13205b9b6478845cd7

Odkaz na fotoalbum

Jo a díky za podporu Hanibal.cz, s kvalitním vybavením to jde šlapání mnohem lépe ?